Lekcja VI – Jak prowadzić blog na stronie? 4 ważne zasady

Lekcja VI – Jak prowadzić blog na stronie? 4 ważne zasady

Jak prowadzić blog na stronie? Tego typu pytania zadają nam klienci z każdej branży, którzy liznęli coś nie coś o pozycjonowaniu. Uważamy ten temat za łatwy, ale żmudny podczas praktykowania. No ale cóż, zapraszamy do tematu.

Piątek kończy się dla większości spakowaniem teczki i powrotem do domu na odpoczynek. Właściciele stron na CMS WordPress zazwyczaj nie wiedzą, że niewielki procent czasu na odpoczynek mogą zainwestować w napisanie artykułu blogowego. Po co? Bo godzina tygodniowo wystarczy, aby w ten sposób najskuteczniej pozycjonować WordPress metodą White SEO. Jako, że weekendowa aura chwilowo nas nie dotyczy – piszemy. Jak prowadzić blog na stronie?

Jeszcze do niedawna, bodaj 2013 roku – mnóstwo właścicieli WordPress kupowało w ilości hurtowej, tzw: precle, czyli artykuły SEO. Oczywiście, aby nadawać mocy swoim zapleczom do pozycjonowania. Wszystko pięknie, wszystko super, ale w końcu wątpliwej jakości teksty zabiły raczkujący wówczas Content SEO. WordPress uderzyło to znacznie, stąd powstało multum świetnych wtyczek do wsparcia SEO i jedną z nich jest Yoast. – KLIK.

Jak prowadzić blog na stronie – wybierz narzędzie

Yoast w wersji polskiej podpowiada nam, co zmienić we wpisie, aby jego widoczność dla robotów Google, a także stopień jego nasycenia tagami był idealny. Przyjęło się, że artykuł na bloga powinien mieć około 2500 – 3000 znaków ze spacjami. Jest w tym coś? Guzik prawda! Artykuł blogowy musi zawierać od 2 do 3 fraz w różnej kombinacji. Ponadto zdjęcia podpisane frazą, dodatkowe media dla podkręcenia tematu. Roboty Google są nieźle zaprogramowane i odróżniają zadbany blog, gdzie pisze się konkretnie i rzeczowo. Odróżni go od  od “lelum polelum” nasmarowanym na kolanie.

Ile to trwa?

Napisanie i sformatowanie jednego tekstu zajmuje około godziny czasu, ale jego publikacja daje bardzo dobre efekty – roboty Google nas widzą, wartość naszej strony rośnie. Pamiętajcie: za każdym razem, gdy roboty Google Was “mielą” i widzą nową treść, to dostajecie dodatkowe punkty, dodatkowo zwiększa się Wasza wiarygodność. Jako, że przerabiamy dziesiątki WordPressów dziennie, doskonale widzimy, jak nawet mizerne blogi stale podnoszą swoje “cyferki”. (choć często właściciele robią content naprawdę mizerny …).

Jak prowadzić blog na stronie? – zacznij od krótkiego menu

Zanim kliknąłeś “czytaj dalej” – zapoznałeś się z naszym krótkim menu, który ma streszczać poszczególne akapity. Ma to na celu nie tylko zachęcenie Ciebie, ale przede wszystkim robotów Google do szybszego poruszania się po tekście. Znów się powtórzymy – roboty wyszukiwarki są bardzo dobrze napisane i wiedzą, czym jest krótkie menu. Podobnie jak Ty wiesz od początku, o czym przeczytasz we wpisie. Roboty mają dokładnie tak samo.

Jak prowadzić blog na stronie – zadbaj o zdjęcia!

Zdjęcia – są one piekielnie ważne i powinny być podpisywane frazą, np: [jak_prowadzic_blog_na_stronie.jpg] – co to daje? Optymalizujesz w ten sposób tekst i jesteś pozycjonowany również w wyszukiwarce grafiki. Cały proces pozycjonowania polega na żmudnym uzupełnianiu kolejnych rubryk i sprawdzaniu, czy robot pokazuje nam zieloną, żółtą, czy (o zgrozo!) czerwoną kropkę.

Nie każdy jest pisarzem i nie każdy wie, jak prowadzić blog na stronie. Jednak wzorując się choćby na tym wpisie nie ma większego kłopotu, aby spłodzić coś sensownego, podobnie rozmieścić słowa kluczowe, na nasz wzór podpisać zdjęcia, tagi itd. Przejdźmy do konkretów.

Ile daje prowadzenie bloga, czyli częstotliwość publikacji

Mając nowego, zoptymalizowanego WordPressa i podpinając go pod świeżą (nową) domenę, dobre wyniki pozycjonowania osiągniesz 6 miesięczną pracą na blogu, nie wydasz przy tym ani złotówki, ale napracujesz się przy stworzeniu około 100 artykułów. Co Ci to da? TOP 10 na frazę ogólną do 1 miliona konkurencji. Kwestia systematyczności.

Pozycjonowanie regularne (mała konkurencja)

1 wpis miesięcznie

  • buduje statystyki Twojej domeny, jej wiarygodność, a także pozycjonuje stronę internetową dzięki stałemu wzrostowi wagi, pojawiających się nowych tagach, zdjęciach itd. W ten sposób buduje się filary strony, która jest pozycjonowana lokalnie (daje świetne efekty przy konkurencji do 100,000 wyników) lub ma być pozycjonowana regularnie (np: zwiększenie liczby wpisów z 1 na 4 miesięcznie i zdobywanie 3 backlinków tygodniowo).
  • poleca się właścicielowi każdej strony, nie tylko na WordPress.

2 wpisy miesięcznie (co dwa tygodnie)

  • tutaj mowa już o konkretnym wsparciu pozycjonowania, ponieważ publikacja dwóch wpisów miesięcznie pozwala na umieszczenie od 6 do 12 fraz. To z kolei przekłada się na linkowanie wewnętrzne, mapę strony. Przy konkurencji od 100 do 300 tysięcy wyników, dzięki systematycznemu blogowaniu można się pokusić o pierwszą stronę.
  • to tylko dwie godziny miesięcznie, a po opublikowaniu 10 artykułów można szukać swojej strony w TOP 10.

Pozycjonowanie regularne (średnia konkurencja)

3 wpisy miesięcznie (co 10 dni – rozbijamy cyklicznie)

  • jest to pozycjonowanie regularne, które pomaga nam zdobywać kolejne punkty w rozumieniu przeglądarki, konkurować z 500,000 innych stron i liczyć na TOP 10 po opublikowaniu około 40 artykułów.
  • bezapelacyjnie najbardziej skuteczna metoda reklamy, jeżeli połączymy ją z Call Centre i wirtualną sekretarką (pozyskiwanie zleceń z portali) . Specjalizacja naszego zespołu.

4 wpisy miesięcznie (jeden tygodniowo)

  • standard wśród pozycjonerów, którzy notują tylko dobre wyniki. Publikowanie 4 wpisów miesięcznie, czyli niespełna 50 rocznie daje przełożenie w efektach. Pierwsze symptomy sukcesu odczuwamy po drugim miesiącu blogowania. Przy konkurencji do 1 miliona wyników pozwala na zdrową rywalizację.
  • od 12 do 24 fraz miesięcznie do linkowania wewnętrznego. Polecane firmom oraz sklepom internetowym.

Jak prowadzić blog na stronie – ile to kosztuje?

Żeby w ciągu 3 miesięcy (nie bez powodu przyjęło się, że najszybsze i przy tym bezpieczne wyniki osiąga się w ciągu 90-100 dni) drapać po plecach TOP 10, trzeba załadować na bloga od 25 do 40 artykułów. W przeliczeniu na złotówki, gdzie przyjmujemy, że copywriter za napisanie i sformatowanie tekstu weźmie 60 złotych, wydamy jakieś 2000 złotych. I są to realne oraz prawdziwe pieniądze, które można rozbić na miesiące. I faktycznie, tak jak mówi książka do pozycjonowania – regularne White SEO kosztuje średnio 450-600 złotych miesięcznie i daje TOP 10 po kwartale. Najlepiej jednak pisać samemu, bo nawet najlepszy copywriter nie “czuje” tak tematu, jak właściciel strony. Korektorzy są czasem tańsi od pisarzy.

🙂

PS: ten wpis ma 3800 znaków ze spacjami. W drugim akapicie poprawna konfiguracja i ulubiony kolor kropek